Flyttevask ved utflytting

 

 

Flyttevask i Telemark og Vestfold

I loven står det «Den som selger bolig skal ha ryddet og vasket boligen. Selve eiendommen skal også være ryddet». Mange er usikre på hvor rent det skal være, og dette skaper en unødvendig usikkerhet for deg som kunde. Vi i Enas Renhold AS vet nøyaktig hvilke krav som foreligger, og hva som skal til for å gjennomføre en godkjent og knirkefri overtakelse av bolig. I denne artikkelen forteller vi litt om hva du bør se etter når du skal velge byrå for flyttevask i forbindelse med din flytting.

 

Hvorfor flytter vi mer enn tidligere?

Å flytte er ingen lek, det er nedmontering, bæring og flytting. Nordmenn flytter mye hyppigere enn tidligere. Det kan være flere årsaker til at vi flytter mer enn før. Noe av dette er knyttet til hvilken fase i livet vi er i. Mange unge par flytter til småhusområder når de får barn, og så videre til enebolig.

Mens folk tidligere ble boende i eneboligen til de ble eldre, flytter moderne seniorer på seg mye tidligere. De kjøper leiligheter som er lette å stelle lenge før de blir avhengig av pleie. Det store antallet skilsmisser og brudd i samliv fører følgelig også til mer flytting.

Den samme trenden ser vi i forbindelse med at flere satser på høyere utdannelse og at høyere utdannelse tilbys mange flere steder enn tidligere. Unge mennesker flytter også mer og mer, ofte er det knyttet til at de tar utdannelse flere steder i landet. Det er også mye mer flytting i tilknytning til jobb enn før.

Tillit til renholdsbyrået

Enas Renhold AS er et godkjent renholdsbyrå som utfører oppdrag i hele Telemark og Vestfold. Vårt satsningsområde er vel så mye privatmarkedet som det offentlige/bedrifter. Vår posisjon i markedet skal være at vi tilbyr kunden en totalløsning når det gjelder drift, vedlikehold og renhold. Vår målsetting og visjon har hele veien vært å ha en sunn vekst, samtidig sørge for at dette ikke går ut over leveranse og kvaliteten på vårt sluttprodukt. Å få til dette i en bransje som av mange blir ansett som i beste fall frynsete kan være tøft. Nøkkelen bak vår suksess er alltid å ha kunden i fokus, og noen ganger måtte strekke seg litt lenger enn normalt for å sørge for høy tilfredstillelse.

Vi vet at alle våre flyttevask-kunder er kvalitetsbevisste. Dette vet vi basert på valget de tok da de valgte å sette jobben til oss. Dette er mye av grunnen til at vi tar fatt i hver eneste jobb med den største ydmykhet, og gir oss ikke før både kunde og eventuelt megler/ny eier er strålende fornøyd.

Planlegging er nøkkelen

Når man står midt oppi en flytteprosess så har man et tidsskjema man er forberedt på å følge. Man vet når flyttebyrået kommer, man vet når overtakelsesmøte er, og man vet når man skal overta ny bolig. Det er en stor og omfattende prosess alt dette. Derfor vil man ofte oppleve at det forekommer avvik underveis i denne tidslinjen. Vår fleksibilitet er vår styrke. Vi vet at det kan oppstå uforutsette hendelser, og derfor setter vi oss ned med kunden i forkant og finner ut av nøkkel-datoer i flytteprosessen. Det gjør det lettere for oss som skal utføre flyttevasken hva vi har å gå på av marginer dersom det skulle dukke opp noe uforutsett for kunden. Det er også en fordel om kunden bestiller flyttevask i god tid, slik at det ikke dukker opp noen forstyrrelser i mellomtiden.

For å oppfylle gjeldene krav til flyttevask krever det at man har kunnskap og kompetanse, men også riktig utstyr. En intern policy vi har er at vi aldri tar en jobb dersom vi ikke er sikre på hvordan den skal utføres til perfeksjon. Dette forutsetter da at vi vet hva slags kompetanse vi innehar, og hvilke utstyr vi har og er autorisert til å bruke.

Når du skal bestille flyttevask i Skien og Porsgrunn holder det som regel å ta kontakt 1-3 uker før ønsket dato for vask.

Vi utfører flyttevask i hele Telemark og Vestfold. Les mer om vår flyttevask her!

Hva bør du se etter når du velger vaskebyrå i forbindelse med flyttevask? 

Det er noen helt åpenbare ting du bør sjekke før du bestemmer deg for hvilket renholdsbyrå du velger når du skal bestille flyttevask. Nedenfor har vi listet opp noen av de viktigste tingene:

– 100% Fornøydgaranti. 

Renhold er subjektivt. Det du og jeg syns ser bra ut, kan være annerledes for den nye eieren. Derfor bør du alltid sikre at det selskapet du bruker tilbyr fornøydgaranti både for deg og ny eier. Dette sparer deg både for tid og potensielt penger, dersom du må innhente et nytt renholdsfirma for å gjøre utbedringer ved klage fra ny eier.

– Offentlig godkjent renholdsbedrift. 

Alle som selger renholdstjenester i Norge er pålagt å figurere i renholdsregisteret til arbeidstilsynet. Dette er et register som sikrer at leverandørene følger de lover og regler som gjelder for å drive med profesjonelt renhold.

– Be alltid om elektronisk sporbar betaling. 

Du bør aldri akseptere å gjøre opp kontant. For din sikkerhet som forbruker bør du alltid betale elektronisk, og alltid be om kvittering for utført betaling.

– Høres det for godt ut til å være sant? 

Da er det ofte det også. Prisene for en flyttevask varierer naturligvis noe fra oppdrag til oppdrag, alt avhengig av omfang og andre ting. Men det bør ringe en bjelle om prisen til blir tilbudt er nesten for god til å være sann.

– Dialog før/under/etter. 

Det er viktig med god planlegging, dato og klokkeslett for vask. Et estimat fra renholdsbyrået bør foreligge på hvor lang tid vasken anslås å ta. Og skal det gjøres endringer i inngått avtale, skal dette alltid avklares underveis. På denne måten slipper du å få noen overraskelser på sluttfaktura.

Klikk her for gratis befaring og uforpliktende tilbud på Flyttevask i Telemark og Flyttevask i Vestfold

Flyttevask Skien - Flyttevask Porsgrunn
Ring oss nå->